روانشناسی خانواده
نوشته شده توسط : زپو

 روانشناسی خانواده


 کوشش شده تا موضوعات مرتبط با نقش و اهمیت روانشناسی خانواده و تاثیر آن بر سلامت جامعه به طور نسبتاً کامل مورد بررسی قرار گیرد. تعاریف خانواده، انواع و کارکردهای اساسی خانواده مانند حمایت‌های عاطفی، تولید مثل، مراقبت از فرزندان و جامعه‌پذیری آنان، آموزش فرزندان و حمایت اقتصادی از آن مطرح شده است.

 مبانی نظری خانواده با هدف ساختارمند کردن درمان خانواده ارائه شود. و نیز به بحث درباره رابطه والد - کودک پرداخته است و در سبک‌های چهارگانه فرزندپروری شرح داده شده است.

 الگوهای مختلف استرس و شیوه مواجهه با آن مطرح شده است. وتاثیر تعارض‌های زناشویی و طلاق را مورد بحث قرار داده است. و به خشونت، غفلت و سوء استفاده از کودکان و مشکلات رفتاری مربوط به آنان پرداخته است.

 خانواده و کودکان با نیازهای ویژه مورد بررسی قرار گرفته و نیز با موضوع راهکارهای درمانی مناسب و پس از شرح مختصری درباره مسائل و مشکلات ارزیابی بافت خانواده، روش‌های ارزیابی را مورد بحث و بررسی قرار داده است. به مداخله‌های خانواده‌محور اختصاص یافته و علاوه بر برنامه‌هایی که با هدف درمان طراحی شده‌اند، برنامه‌های پیشگیرانه با هدف جلوگیری از بروز مشکل یا تشدید آن را نیز مطرح کرده است.

و هم شامل رهنمودهایی برای خانواده‌درمانگران است.


خرید و دانلود  روانشناسی خانواده






:: برچسب‌ها: خانواده , و ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: